Hoover_klein

HOOVER Afvalprogramma

  • Wil je voor de zomer nog even die paar vervelende kilo’s kwijt? 
  • Heb je moeite om gemotiveerd te blijven voor het sporten of met gezond eten? 
  • Zou je wel wat begeleiding kunnen gebruiken bij het afvallen? 
Dan is het HOOVER programma iets voor jou! We starten in de maand mei met het HOOVER afslankprogramma. Met dit afslankprogramma motiveren en begeleiden we je waardoor je op een verantwoorde manier gaat afvallen. 
 
De kosten voor onze leden zijn slechts 24,95 voor 8 weken! Ben je nog geen lid? Dan betaal je eenmalig 79,95 voor de 8 weken, maar je bent natuurlijk vrij om lid te worden!
 
Op de onderstaande link vind je meer informatie over dit speciale afslankprogramma:

Bij ons HOOVER trainingsprogramma train je volgens het overload trainingsprincipe waardoor jouw lichaam het hormoon testosteron aanmaakt. Testosteron is een ideale vetverbrander – zie tekst hieronder.

Je krijgt een uitgebreide intake en een op maat gemaakt schema. Ook zijn er twee groepstrainigs-lessen op maandag en woensdagochtend, waar je samen met HOOVER-genoten kunt sporten en elkaar kan helpen het uiterste uit je training te halen. Uiteraard olv een van onze instructeurs.

Hormoonfactor

Veel huidige diëten, trainingsmethoden en leefstijladviezen brengen uw hormonen uit balans! Daardoor wordt u futloos, ongezond en dik. Punten- en crashdiëten zijn enkele voorbeelden van diëten die geen rekening houden met uw hormonen. In het begin vliegen de pondjes eraf, maar later vliegen ze er weer aan met nog een extra schepje vet erbovenop.

Gaat u door met het denken vanuit een lage inname van energie en een zo hoog mogelijk verbruik ervan, dan gaat u de strijd aan met uw hormonen. Die strijd wint u nooit!

Veel voorkomende klachten waarbij De hormoonfactor succesvol is:

Algemene klachten
Aankomen, Afvallen, Allergieën, Burn-out/ Bijnieruitputting, Candida e.a. schimmelinfecties, Cellulitis, Darm-, Lever-, Maag- en Nierklachten, Depressies, Galblaasproblemen, Gastritis, Gewrichtsklachten, Hart- en vaatziekten, Hoge en lage bloeddruk, Huidproblemen, Kankerpreventie, Koolhydraatverslaving, Libido- en erectieproblemen, Mannelijke kaalheid, Migraine/ Hoofdpijn, Ontstekingen, Osteoporose, Overgang/ Menopauze, PCOS (onregelmatig of geen menstruatie), Slaapproblemen, Spierziekten, Stress, Tandvleesproblemen, Vermoeidheidsklachten/ Gebrek aan energie, Voedingsintoleranties, Zwangerschapsproblemen.

Hormoon specifieke klachten
Insuline, schildklier, testosteron, oestrogeen, progesteron, groeihormoon, DHEA, cortisol, melatonine en andere minder dominante hormonen.

Auto-immuunziektes
Addison, Bechterew, Coeliakie, Crohn, Diabetes, Graves, Hashimoto, Reumatoïde artritis, Sarcoïdose etc.

VOEDING

Door zijn studie levensmiddelentechnologie aan de Wageningen Universiteit heeft Ralph Moorman van dichtbij kunnen zien hoe voedingsgrondstoffen bewerkt worden tot de eindproducten die in de supermarkt naar u lonken. Volgens Ralph Moorman heeft wat er in de fabriek met voeding gedaan wordt meer met chemie dan met kookkunst te maken.
Door voeding sterk te verhitten, mechanisch te bewerken en van allerlei chemische toevoegingen te voorzien, wordt de voeding verpest. Al die kant-en-klaarmaaltijden, blikken en dozen waar ‘verrijkt met vitamines’ en ‘goed voor hart- en bloedvaten’ op staat, kunt u maar beter links laten liggen.

Voedingsvoorbeeld
“De supermarkt. Qua eten is dat een oord vol valstrikken. Overal schreeuwen producten om de aandacht met gezondheidsclaims die – ik druk me beleefd uit – niet kloppen. Zo zie je er artikelen met het keurmerk ‘Verantwoorde voeding’ terwijl ze gewoon slecht voor uw gezondheid zijn. Sommige lightproducten krijgen bijvoorbeeld een keurmerk vanwege calorieverlaging, hoewel ze juist meer suiker en koolhydraten bevatten dan het originele product. Neem de normale pindakaas en de lightversie: de lightversie bevat minder vet en calorieën maar meer dan driemaal zoveel koolhydraten!
Om het niet al te deprimerend te maken, troon ik u snel naar de groenteafdeling. Dat is een van de weinige plekken in de supermarkt waar nog echte, gezonde voeding te vinden is: appels (mits ze niet gezoet zijn), bloemkolen, wortels… Kortom, voeding waar niets aan ‘verbeterd’ en ‘verrijkt’ is door de laboranten van de voedingsindustrie. Even verderop heb je nog zo’n zeldzame plek met ‘echte’ voeding: de slager, met stukken vlees en kip. Gelukkig zijn de chemici hier ook met hun handen vanaf gebleven. Tenminste, als je wegblijft van de vleeswaren, want die staan ook stijf van de toevoegde suiker en geur-, kleur-, en smaakstoffen.”

TRAINING

Lange en zware training is slecht voor uw hormonen en uw figuur!
Training met als doel calorieën verbranden heeft ook geen zin. Waarom eigenlijk niet?

  • U verbrandt tijdens een lange, zware cardiosessie te weinig om echt af te vallen
  • U verbrandt niet alleen vet maar ook spieren
  • U verstoort de hormonen die u slank moeten houden

Kort en intensief bewegen is de beste manier om een optimale hormoonbalans te bereiken. Daarom duurt een hormoonfactor work-out nooit langer dan 60 minuten. De ideale work-out voor een gemiddeld persoon bestaat uit een combinatie van 40 minuten krachttraining en 20 minuten cardiotraining. Twee keer tot drie keer per week trainen is meestal voldoende.

Trainingsvoorbeeld
“De afgelopen jaren heb ik veel klanten gehad die allemaal met hetzelfde doel naar het fitnesscentrum gingen: zoveel mogelijk calorieën verbranden. Hoeveel mensen kijken niet vol verwachting naar het schermpje van hun cardiotoestel waarop het aantal verbruikte calorieën wordt weergegeven. Sporten met als doel calorieën verbranden is echter een nutteloze bezigheid. In de eerste plaats verbrandt u tijdens een lange, zware cardiosessie te weinig om echt af te vallen, in de tweede plaats verbrandt u niet alleen vet maar ook spieren en in de derde plaats verstoort u de hormonen die u slank moeten houden. Als ik dit tegen mijn klanten zeg, kijken ze me vol ongeloof aan. Het druist immers regelrecht in tegen alles wat ons over sporten is geleerd.

Om mijn punt te verduidelijken, haal ik het fenomeen ‘ultralopen’ erbij. Dit is een extreem zware sport waarbij enorme afstanden worden hardgelopen, soms zelfs 200 kilometer. Als u dacht dat calorieverslindende ultralopers per definitie ultradun zijn, heeft u het mis. Veel ultralopers hebben een buikje! Bovendien hebben ze weinig spieren in hun romp en armen. Dat komt doordat deze hardlopers zeer lage testosteron- en groeihormoonspiegels in het bloed hebben, terwijl deze hormonen juist zo belangrijk voor spieropbouw en vetverbranding zijn. Daarnaast hebben ze erg veel van het stresshormoon cortisol in hun bloed. Cortisol breekt spiermassa af en stimuleert vetaanwas – vooral in de buik.

STRESSBEPERKING

Veel mensen denken dat je door stress mager wordt, maar dat is lang niet altijd waar (behalve wanneer je geen hap door je keel kunt krijgen). Wie veel stress heeft, maakt veel van het stresshormoon cortisol aan. Cortisol zorgt voor de afbraak van spierweefsel, terwijl spierweefsel juist zo belangrijk is voor het basaalmetabolisme, ofwel de ’24-uursverbranding’. Cortisol verhoogt de bloedsuikerspiegel, die vervolgens met een hoge aanmaak van insuline in toom moe worden gehouden. Veel insuline betekent dat u sneller energie als vet opslaat – vooral in de buikstreek – en minder vet verbrandt. Mensen die veel stress hebben, zijn daarom geneigd vooral rondom het middel uit te dijen terwijl hun ledematen door spierverlies dunner worden. Typische stresskippen hebben magere armen, benen en billen, terwijl de buik uitpuilt.

Stress is ook mede een oorzaak van insulineresistentie en suikerziekte, aandoeningen die vaak gepaard gaan met overgewicht. Bij langdurige chronische stress zorgt de permanent verhoogde cortisolproductie ervoor dat receptoren voor cortisol in de lichaamscellen ongevoeliger worden.

Stressvoorbeeld
“Stress is mede een oorzaak van insulineresistentie en suikerziekte aandoeningen die vaak gepaard gaan met overgewicht. Bij langdurige chronische stress zorgt de permanent verhoogde cortisolproductie ervoor dat receptoren voor cortisol in de lichaamscellen ongevoeliger worden. In reactie hierop maakt u nóg meer cortisol aan, waardoor de receptoren nog ongevoeliger worden. Zo belandt u in een vicieuze cirkel, waarbij er steeds meer cortisol in uw bloed circuleert terwijl uw cellen daar steeds minder efficiënt op reageren.

Cortisol wordt geproduceerd door de bijnieren, twee orgaantjes die op de nieren liggen. Als deze orgaantjes jaar in jaar uit overuren moeten draaien, raken ze uitgeput. In het ergste geval volgt er een burn-out, waarbij de bijnieren ‘op’ raken en nauwelijks nog cortisol kunnen afscheiden. En hoewel een teveel aan cortisol schadelijk is, is een tekort dat ook. U hebt het stresshormoon namelijk nodig om stress te kunnen verwerken. Het stresshormoon beschermt u bovendien tegen ontstekingen.

Als uw bijnieren door overbelasting uitgeput raken, kunt u niet meer goed tegen stress en krijgt u last van allerlei kwalen en ziektes. U kent vast wel mensen uit uw omgeving die vijftien jaar keihard konden werken, energiek en onkwetsbaar leken, maar plotseling een burn-out kregen en vervolgens van de ene kwaal in de andere terechtkwamen. Het kan vele stressvolle jaren duren voordat de bijnieren oververmoeid raken, maar als u eenmaal zover bent, is de weg terug moeilijk.”